Vårträffen 2015

  • Datum: 24 april 2015
  • Tid: 08.00-13.00
  • Plats: Stockholm Waterfront Congress Centre

For information about the meeting in English, click here.

Projektnäring höjer ribban våren 2015! Vi växer så det knakar och på senaste träffen var över 250 personer på plats. 24 april 2015 lägger vi i nästa växel då två mycket uppskattade internationella talare kommer till Stockholm. Båda var keynote speakers på PMI EMEA i Dubai 2014 och nu vill vi ge svenska projektproffs chansen att träffa dem! Vi får lyssna på Jordi Teixidó som bland annat berättar om hur ett förändringsprogram för en gigantisk fotbollsklubb med över 100 miljoner fans världen över går till. Vi får även träffa Jon Duschinsky som är framröstad som världens näst mest inflytelserika person efter Bill Clinton när det gäller social innovation.


Jordi Teixidó

Jordi är en spansk projektexpert med över 20 års internationell erfarenhet av stora förändringsprojekt. Han jobbar bland annat som rådgivare och utbildare i projektledning, riskhantering och ledarskap åt högt uppsatta chefer. Han har utbildat mer än 6 000 projektproffs i de allra flesta branscher, talat på PMI:s globala EMEA-konferens i Dubai och lett projektledningsworkshops i bland annat Costa Rica, Qatar, London och New York.

Jordi kommer presentera ett mycket lärorikt case om fotbollsklubben FC Barcelonas långa förändringsprogram. Vi får veta hur klubben organiserat sig och noga planerat sin förändringsresa för att nå bästa resultat. Jordi går också på djupet och analyserar det starka personliga ledarskapet som har en stor del i de senaste årens succé för klubben.


Jon Duschinsky

Jon är grundaren till The Conversation Farm, en global reklambyrå som skapar affärsidéer och lösningar kring framför allt sociala problem. Byrån engagerar miljontals människor i konversationer som påverkar beteenden och attityder till varumärken eller sociala frågor. Jon åker världen runt och pratar om marknadsföring, kreativitet och social innovation. Det senaste året har han föreläst tillsammans med Gorbatjev, Kofi Annan och många andra globala ledare.

Jon är övertygad om att den viktigaste drivkraften för företag idag inte är vad man gör, utan vad man är gjord av. Därför har han de senaste åren bland annat hjälpt kosmetikaföretag att göra gott och hitta kärnan i sina CSR-koncept. Han har också drivit och påverkat debatten om exempelvis amerikanernas syn på vapen och hela världens syn på sjukdomen Alzheimer. Jon har blivit utsedd till världens näst mest inflytelserika person när det gäller social innovation. Före sig har han bara Bill Clinton.